بهینه سازی سایت برای موبایل
بهینه سازی سایت برای موبایل رو جدی بگیرید الگوریتم جستجوی گوگل برای موبایل با روش های بهینه سازی سایت و استفاده از ابزار APM و قالب واکنشگرا سبب افزایش سرعت وب سایت شده و رتبه الکسا و گوگل سایت شما را بهبود می دهد.
روش های بهینه سازی سایت برای موبایل
در اواخر سال ۲۰۱۵، گوگل تایید کرد که جستجو در گوگل با تلفن همراه رسما از دسکتاپ در سراسر جهان پیشی گرفته است.گوشی های هوشمند و تبلت ها به طور کامل جستجوی خطی گوگل را تغییر دادند. امروزه کاربران به طور فزاینده اکثرا کارهای خود را با یک دستگاه تلفن همراه انجام می دهند.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که ۵۷ درصد از کل ترافیک آنلاین اکنون از تلفن همراه و تبلت می آید. این آمار نشان دهنده این است که اولین الگوریتم موبایلی گوگل در حال آمدن است و شما باید جهت افزایش رتبه سایت خود در نسخه موبایل موتورهای جستجوی کاری انجام دهید.
همانطور که روند استفاده از تلفن همراه سرعت بیشتری پیدا کرده است، ما باید روش های جدیدی برای بهینه سازی سایت در موبایل و جذب کاربران به کار بگیریم
با از استفاده از تحلیل و بررسی فهرست SERP نزدیک به ۲۵ میلیون کلمه کلیدی به این نتیجه رسیدم که ۷۹ درصد از لیست ها دارای رتبه های متفاوت در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ هستند. ۴۷% از لیست سایت هایی که در نتایچ موتورهای جستجو در موقعیت های ۱ تا ۲۰ قرار داشتند در رتبه بندی تلفن همراه و دسک تاپ تفاوت چشمگیری داشتند علاوه بر این، ۳۵ درصد از دامنه های سرچ شده با گذشت زمان، در نتایچ موتورهای جستجو تغییر رتبه داده بودند .
الگوریتم جستجوی گوگل برای موبایل
در سال ۲۰۱۶، گوگل رسما از اولین الگوریتم تلفن همراه خود ، جهت افزایش استفاده از تلفن همراه در سراسر پایگاه داده خود اعلام کرد. در حال حاضر، موتور جستجو گوگل با استفاده از این الگوریتم جدید، آزمایشی را آغاز کرده است که توجه همه بازارها را در همه بخش ها جلب کرده است.
تاثیر این الگوریتم را به زودی روی وب سایت خود مشاهده خواهید کرد و شما باید سایت خود را برای الگوریتم جدید گوگل بهینه سازی کنید . برند هایی که هنوز استراتژی بازاریابی خود از طریق نسخه دسکتاپ برنامه ریزی می کنند احتمالا فرصت ها و تهدیدات را که بر آنها تاثیر می گذارند برنده شدن در نتایچ جستجو موبایل نیاز به درک دقیق از قصد کاربر، نحوه استفاده از تلفن همراه و نحوه نمایش سایت در دستگاه های تلفن همراه دارد.
مدیر دیجیتال مارکتینگ یکی از شرکت های بزرگ لوازم آرایشی می گوید :
ترافیک موبایل برای وب سایت ما مهم است و سود کسب و کار ما بیش از ۵۷ درصد از طریق کاربران موبایل هست ما در حال توسعه محتوا با یک چشم انداز تلفن همراه برای ارتباط و مشاوره کاربران هستیم به خصوص هنگامی که از فروشگاه اینترنتی ما به راحتی می توانید خرید کنند .
گوگل به احتمال زیاد هر کاربر را از طریق میکرو دقیقه تفسیر می کند، که بر نحوه ساخت SERP (نتایچ موتورهای جستجو ) و انواع محتوایی که ظاهر می شود، تاثیر می گذارد. طراحان سایت ها و بازاریابان باید تشخیص دهند که چگونه کاربران تلفن همراه در این لحظات خللی در جستجو آنها ایجاد می کنند اگر نویسندگان وب سایت متوجه شوند که قصد کاربر در زمان جستجو بین موبایل و دسکتاپ متفاوت است. پس از آن می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای ایجاد شده با هدف و دستگاه سازگار است.
به عنوان مثال، زمانی که یک کاربر عبارت ” how to contact koa ” رو جستجو می کند این فرد به احتمال زیاد از جستجوگر موبایل خود استفاده می کند و دنبال شماره تماس مورد نظر می باشد همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نتایج جستجوی کاربر برخلاف جستجوگر دسکتاپ است.
حتی زمانی که تلفن همراه شکاف را در سالهای آتی گسترش می دهد، هنوز هم یک ترافیک گسترده ای از ترافیک دسکتاپ بر روی میز وجود دارد که در حال استفاده است، و اکنون می بینیم که دسکتاپ و تلفن همراه نیز دارای فضای SERPs خاص خود هستند
افزایش رتبه سایت در جستجو با موبایل
پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای دستگاههای تلفن همراه
مشتریان به طور متفاوتی بین موبایل و دسکتاپ جستجو می کنندجستجوی صوتی به طور چشمگیری افزایش یافته است و کاربران اغلب در هنگام تایپ کردن روی دستگاه های تلفن همراه کلمات کلیدی یا عبارات مختلفی را استفاده می کنند. به عنوان اولین قدم، وقت آن است که بین کلمات کلیدی تلفن همراه و دسکتاپ تفاوت قائل شوید، بنابراین شما باید آنچه که بازدیدکنندگان شما در حال حاضر نیاز دارند و محتوای مناسب در بهترین حالت برای آنها فراهم کنید. شناسایی کلمات کلیدی مناسب را که احتمال بیشتری برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود در اولولیت قرار دهید و سپس به منظور هدفمند کردن کاربران و تبدیل آنها به مشتری ، نتایچ جستجو سایت رو بررسی کنید
استفاده از AMP را در وب سایت خود در نظر بگیرید.
گوگل همچنان بر اهمیت سرعت سایت در سراسر اینترنت تأکید دارد. اخیرا، گوگل به دنبال راه هایی برای بهبود سرعت جستجو در همه دستگاه ها هست. بروزرسانی تکنولوژی AMP به نسخه بتا نشان دهنده تعهد گوگل به افزایش سرعت صفحات وب سایت است. برندها و سایت بزرگ باید توجه داشته باشند که استفاده از AMP می تواند مزایای بالقوه ای را به ارمغان بیاورد
تمام مطالب سایت را مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که با نسخه موبایل ساگاز هست
محتوا در وب سایت شما باید به راحتی و به طور مساوی در دستگاه های تلفن همراه قابل مشاهده باشد . به عنوان مثال، info graphic با متن بسیار کوچک برای دیدن در تلفن همراه می تواند به طور خودکار به اندازه صفحه نمایش طراحی نشده باشد . کاربران همچنین باید بتوانند به راحتی تصویر را بزرگتر کنند اگر بخواهند جزئیات بیشتری را مشاهده کنند. .گوگل یک ابزار تست موبایل را ارائه کرده است که می تواند برای شروع در مسیر سازگاری با تلفن همراه استفاده شود. در کل وب سایت ها نیاز به تغییر ساختار و قالب خواهند داشت که در نسخه های موبایل هم به صورت کامل قابل مشاهده و سریع تر لود شوند
درک، تمایز و پیگیری دسکتاپ در مقابل ترافیک موبایل
قابلیت آنالیز و بررسی اینکه چه ترافیکی از دستگاه های تلفن همراه و چه چیزی از دسکتاپ به دست می آید را افزایش دهید. درک اینکه چگونه مشتریان تلفن همراه شما با سایت شما ارتباط برقرار می کنند، به شما در برنامه ریزی برای این جذب مشتری و افزایش رتبه سایت کمک خواهند کرد.
نتیجه گیری اینکه ابتدا بر روی کاربران تلفن همراه خود تمرکز کنید و آنها را اولویت بندی کنید سپس بعد از طراحی وب سایت خود به تولید محتوا و رفع نیازهای کابران بپردازید. البته فراموش نشود که قبل از انجام این کار وب سایت خود را برای نسخه موبایل و تبلت بهینه کنید .
دیدگاهتان را بنویسید