تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
همزمان با توسعه استراتژی بازاریابی محتوا ، یکی از مهمترین بخشها، بازاریابی شبکه های اجتماعی است. زمانی که ما شروع به تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی میکنیم، معمولاً امیدواریم که نه تنها از طریق کمپین های بازاریابی داخلی، بلکه در شبکههای اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شود.
همیشه تولید محتوایی که مردم آنرا به اشتراک بگذارند؛ آسان نیست. زمانی که بخشی از محتوا با علایق کاربران در شبکههای اجتماعی همسو نیست و یا با اهداف اجتماعی مشخصی، ایجاد نشده است، خلق صدایی متمایز و منحصر بفرد برای برندتان بسیار دشوار میشود.
با این حال، اصول مهمی جهت تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی وجود دارد تا با عمل به آنها اطمینان یابیم که محصولی که از پروسه تولید محتوا منتشر شده است واقعاً ارزش به اشتراکگذاری دارد یا خیر؟
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و جذب مشتری
امروزه شبکههای اجتماعی و پیام رسان ها به بخش جدایی ناپذیری از کسب و کارها تبدیل شدهاند. بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی یکی از روشهای بازاریابی در عصر نوین است که در پیشبرد استراتژیهای بازاریابی تاثیر به سزایی دارد.
موفقیت در رسانههای اجتماعی نیز مانند سایر روشها نیازمند داشتن یک استراتژی قوی و اثر بخش است. از آنجایی که مردم در عصر دیجیتال ساعتها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکههای اجتماعی میکنند.
برای موفقیت استراتژی بازاریابی این رسانهها لازم است که کسب و کارها نیز برنامهی از پیش تعیین شدهای برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی داشته باشند. زیرا استفاده از ایدههای خلاقانه و مردم پسند در تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی میتواند تاثیر فوقالعادهای بر فروش و رشد یک کسب و کار داشته باشد.
در تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی علاوه بر خلاقیت و برنامهریزی باید به جذابیت و افزایش تعامل با کاربران نیز توجه کرد. زیرا جذابیت سبب به اشتراک گذاری پست توسط کاربران میشود.
تعامل با کاربران نیز سبب جلب اعتماد شده و به ماندگاری نام برند در ذهن مشتری کمک میکند. در ادامه این مطلب ایدههایی را برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای بازاریابان و مدیران فروش گردآوری شدهاند.
تفاوت تولید محتوا در بازاریابی شبکههای اجتماعی و وب سایتها
– حدود محتواهای تولید شده باید به شکل خلاصه و کوتاه بیان شوند.
استفاده از تصاویر در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
اگر چه گفته میشود که محتواهایی که در وب سایتها بارگذاری میشوند، باید به همراه تصویر مرتبط با موضوع باشند، اما ضرورت این امر در شبکههای اجتماعی چند برابر میشود.
دعوت از کاربران برای اظهار نظر
در شبکههای اجتماعی کاربران علاقه بیشتری برای اظهار نظر دارند.
به اشتراک گذاشتن مطالب بیش از یکبار
بارگذاری مطالب تکراری در وب سایتها علاوه بر اینکه از سئوی وب سایت میکاهد، اعتبار سایت را نیز در نزد کاربران از بین میبرد. اما در رابطه با محتوای شبکههای اجتماعی بارگذاری یک مطلب برای چند بار نه تنها چیزی از اعتبار کمپین نمی کاهد، بلکه موجب میشود تا کسانی که به هر علت فرصت مشاهده محتوا را نداشته اند، بتوانند آن را مشاهده نمایند.
استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی
محتواهایی که برای وب سایتها استفاده میشود، یکی از اصول سئو، به کارگیری کلید واژههای مرتبط با موضوع میباشد. این در حالی است که در محتواهای شبکههای اجتماعی ، کلمات کلیدی نیستند که کمپین شما را در اختیار کاربران قرار میدهند .بلکه توانایی شما در جستجوی کاربران جدید و دعوت از آنها برای پیوستن به کمپین، عامل حضور کاربران می باشد.
یکی از خدمات سئو تگ ، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است که در این بخش بر اساس موضوع کسب و کار موردنظر برای محتوای تبلیغاتی شما عکاسی و فیلم برداری انجام میدهد. با کارشناسان سئو تگ در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید