بهترین روش تولید محتوا برای افزایش رتبه سایت
تولید محتوا مناسب می تواند به افزایش ترافیک سایت منجر شود بازاریابی محتوا توسط موتورهای جستجو سبب افزایش فروش خواهد شود اما روش سریع تولید محتوا با کیفیت و جذاب چگونه است با سئو تگ همراه باشید .
اگر مقاله های سئو تگ را دنبال کرده باشید در مطلب قبلی به روش های بازاریابی محتوا و تکنیک های آن اشاره کردیم استراتژی تولید محتوا اگر به خوبی انجام شود در بهینه سازی سایت برای گوگل و رونق کسب و کار تاثیر زیادی خواهد داشت.
بهترین روش های تولید محتوا
۱- نوشتن مطالب تازه و با کیفیت
یک سایت فرصت تولید محتوا به اندازه کافی را ندارد ولی امکان یک تولید محتوای تازه و پربیننده را دارد محتوای تازه و جدید یکی از معیارهای مهم در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو است
نوشتن محتوای تازه در سایت به عنوان یکی از عوامل افزایش رتبه سایت , به تاریخ انتشار مطلب نیست و عواملی دیگری نیست تاثیر گذار هست از جمله موارد زیر
به روز رسانی محتوای صفحه
ایجاد صفحات جدید
تعداد لینک های داخلی داده شده به مطلب
افزایش ترافیک بیرونی به محتوای ایجاد شده
این معیارها نشان می دهد که هنوز هم نوشته های قدیمی می توانند مفید باشد به شرط اینکه آنها رو خوب تجزیه و تحلیل کرده باشید و با توجه به کلمات کلیدی مرتبط بروز رسانی کنید.
۲- مطالب هدفمند قدیمی
هیچ دلیلی وجود ندارد که مطالب قدیمی که جز کلمات کلیدی یا هدف اصلی سایت هست و هنوز هم ترافیک قابل توجهی دارد بروز رسانی نشود. بازاریابی محتوا زمانی سودمند خواهد بود که پاراگراف های جدیدی به رو به مطلب اضافه کنیم تا ارزش مطلب قدیمی دوباره افزایش یابد خوب اما روش کار چگونه است ؟
برای پاسخ به این سوال می توانید از راهنما , فیلم , پادکست , اینفوگرافیک که در ارتباط با موضوع مطلب منتشر شده هست به آن اضافه کنید مثلا اگر مطلب شما در مورد تورهای استانبول می باشد راهنمای سفر به استانبول یا فیلم گردشگری رو به مطلب اضافه کنید , به این نکته توجه کنید هر محتوایی که تولید می شود مخاطب خاص خود و هدف خودش را دارد پس با تحلیل رفتار کاربران می توانید این موضوع را متوجه شوید که کدام گزینه باید به محتوای قدیمی اضافه شود.
۳- عنوان مطالب یا تیتر محتوای تولید شده
معمولا اولین چیزی که ما هنگام جستجوی یک مطلب در موتورهای جستجو توجه می کنیم عنوان یا تیر مطلب است یادآوری میکنم که یک تیتر خوب برای تولید محتوا مناسب شامل خصوصیات زیر است
با ارزش
مربوط
ساده
جذاب
ممکن است به نظر می رسد برخی از این نقاط در تضاد با یکدیگر است، اما ترفند تیتر مناسب در قابل توجه تعادل بین ارزشمندی اطلاعات و طول، و یا ارتباط و پیچیدگی است. کلمات کلیدی نیز می تواند به عنوان بخشی از یک تیتر استفاده شود و این نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای seo در پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی بدون به خطر انداختن جریان تیتر است.
۴- تولید محتوای تصویری
محتوای بصری به دلیل توانایی خود ما را برای پردازش سریع تصویر نسبت به متن نوشته از محبوبیت بیشتری برخوردار است اگر محتوای بصری تولید شده در چارچوب یک صفحه باشد آن را بسیار قدرتمندتر خواهد کرد.
توجه داشته باشید تصویر استفاده شده با توجه به موضوع مطلب انتخاب شود تا توان رقابتی شما نسبت به رقبا افزایش یابد در انتخاب و درج تصاویر به دو نکته زیر توجه کنید
حجم تصویر یا فیلم انتخابی شما باید به اندازه ای باشد که در سرعت لود شدن سایت را کاهش ندهد
بعد از درج تصاویر نام مناسب و خصوصیات ALT تصاویر برای فهماندن به موتورهای جستجو با کلمات مرتبط و مناسب پر شود.
۵- کشف ارتباط بین تولید محتوا و تجربه کاربر
تولید محتوای شما باید به نیازها و سوالات کاربران پاسخ دهد شاید این جمله معروف را شنیده باشید که گفته می شود برای کاربران تولید محتوا کنید نه موتورهای جستجو , یکی از معیاری های رتبه بندی سایت ها در گوگل , مقدار زمان سپری شدن کاربر در سایت و مشاهده مطالب می باشد پس سعی کنید همواره محتوایی تولید کنید که ارزش به اشتراک گذاری رو داشته باشد .
نتیجه گیری تولید محتوای سایت
هدف اصلی از تولید محتوا باید ارتباط با مخاطبین و ارزش نهادن به خواسته های بازدیدکنندگان سایت یا فروشگاه اینترنتی شما باشد تمرکز اصلی بر روی این هدف به صورت خودکار توجه موتورهای جستجو را بر روی سایت شما افزایش می دهد
دیدگاهتان را بنویسید